Úpravy motorových častí pre zvýšenie výkonu

Pokiaľ chcete ísť v úpravách ďalej, ako za bežné upravenie softvéru, nevyhnete sa zásahu do motora.
(Obrázok 2.0JTDm + obrázok JTDm20v) Pred zásahom do motora však upgreadujte brzdy, tlmiče, stabilizátory, pneumatiky, skontrolujte podvozok.
Najmenej osobných skúseností mám s benzínovými motormi, tam je potrebné pre zvýšenie výkonu leštiť zvody, dať ladené potrubie na výfuk, športový filter, ostré vačky, prípadne štvroklapku a priame náporové sanie. Zložitejšie je dať turbokit. Úpravy spojky nie sú potrebné. Odľahčenie zotrvačníka zlepší odozvu na plynový pedál.
(Foto štvorklapka) U dieselu je treba začať zaslepením EGR, úpravou výfuku. Vybrať predkatalyzátor, katalyzátor, filter pevných častíc. Nasleduje intercooler s lepším chladením a iné turbo. U 8V sa neobídete bez výmeny čidla tlaku vzduchu a čidla tlaku paliva. Ideálne je vymeniť aj CR čerpadlo – na vyšší tlak. Športový filter je neopodstatnený, tzv. šiška má menší prietok vzduchu, ako bežný papierový filter. Silnejší motor si potom vyžiada iný zotrvačník, spojku a najlepšie je vymeniť aj diferenciál za nový – typu Torsen C. Tieto úpravy je možné si objednať po vzájomnom dohovore, máme zmluvný servis, ktorý vieme odporučiť. Úpravy sú finančne náročné, napr. nové turbodúchadlo GTB2056 stojí necelých 1000€. (foto turbonetics)