Ako zachádzať s načipovanám motorom
Zásady zachádzania s načipovaným motorom sa nelíšia od normálneho motora. Olej je treba meniť každých 10 tisíc km u všetkých dieselových motorov. Marketingové ťahy s long-life olejmi a výmenou po 20 tis km, resp. 30 tis km vyvrátili výskumy petrolejárskeho inštitútu, ktoré potvrdzujú, že po 8 tis km sú vlastnosti aj long-life olejov na hranici dostatočnosti. Pri každej výmene oleja meníme olejový filter a pri každej druhej výmene aj vzduchový filter.Po naštartovaní jazdíme na čiastočný plyn, neprekračujeme 2500ot/min u dieselu a 3000 ot/min u zážihového motora. Po zohriatí na prevádzkovú teplotu jazdíme do 2/3 záťaže. Až po 20min dosahuje olej prevádzkovú teplotu a optimálne mazacie vlastnosti, preto plný plyn nepoužívame skôr. Jazda na plný plyn by nemala presiahnuť niekoľko desiatok sekúnd. Nie každý úpravca má prepočítané a zmerané teploty výfukových plynov, preto tým predídeme poškodeniu turba a piestov. Testovanie maximálnej rýchlosti by nemalo prekročiť 1 minútu.
Posledné stovky metrov sa snažíme brzdiť motorom, aby sa ochladila výfuková turbína. Následne po zastavení necháme pred vypnutím motor bežať ešte cca 20-30 sekúnd.
Aj keď dieselovým motorom sa dá jazdiť na malých otáčkach, pri tiahlych stúpaniach sa vyvarujme jazdy na vysoký prevodový stupeň na malé otáčky. Napr. nepôjdeme na šestke pri 1500 ot/min, ale podradíme na päťku a pôjdeme rovnako rýchlo pri 1900 ot/min. Dlhodobo nejazdíme pod 1700 ot/min a nad 3500 ot/min (čo je väčšinou 180 až 200km/h).
Tankujeme čistú nafty na čerpacích staniciach, nalievanie z bandasiek prináša riziko rozpustených nečistôt. Aditíva nie sú potrebné. U upravených benzínových motorov je v závislosti od úpravy potreba tankovať vysokooktánový benzín.