Diagnostika riadiacich jednotiek
Diagnostika vozidla počítačom znamená vlastne odovzdávanie informácií z počítača vozidla do počítača, na ktorom dokážeme dokážeme výsledky interpretovať. Aby sa mohol externý počítač, napríklad notebook, pripojiť k riadiacej jednotke vozidla, potrebuje tzv. interface, alebo diagnostický modul. Pomocou tohto modulu sú informácie prekódované do počítačovej reči, ktorej rozumieme.
Na diagnostike sa dajú prezrieť všetky riadiace jednotky vozidla napojené na dátovú zbernicu. Po napojení na jednotku sa nám ponúka možnosť vyčítať a vymazať chybové hlásenia. Chybové hlásenie je zaznamenaná odchýlka od predpokladanej hodnoty. Je presne stanovená v riadiacom doftvére. Pri zlyhávaní nejakého systému sa objaví hodnota mimo povolený rozsah a na prístrojovom paneli sa objaví ikonka príslušného systému. Tak napríklad pri zlom kontakte airbagu nedáva rozbuška adekvátnu odpoveď riadiacej jednotke a rozsvieti sa nám typická postavička narážajúca na kruh. Signalizuje, že airbagový systém je neaktívny. Po napojení diagnostiky vyčítame konkrétny kód, ktorý má pri špecializovaných, "neuniverzálnych" diagnostikách aj sprievodný komentár. Napríklad: Airbag kolien spolujazdca, skrat na kostru. Takéto hlásenie nám umožní hľadať chybu na správnom mieste.
Ďalšou možnosťou diagnostiky je načítanie konkrétnychj údajov z čidiel. Príklad problému: nanaklápajú sa nám xenóny. Napojíme sa na xenónovú jednotku a zistíme, či jednotka zaznamenala nejakú chybu. Nezaznamenala. Hodnota nie je mimo rozsah. Načítame hodnoty náklonu oboch náprav. Predná ukazuje 3,7V, zadná 0,2V. Zadné čidlo ukazuje, že zadok je veľmi poklesnutý, preto svetlá svietia nakrátko pred auto. Vedieť, ktorá hodnota je mimo štandard vyžaduje skúsenosti. Preto samotná diagnostika Vám auto neopraví. Ale v rukách skúseného diagnostika veľa pomôže. Ale Vráťme sa ku xenónom. Univerzálnou diagnostikou by sme sa na jednotku svetiel ani nenapojili. Špecializovaná nám prezradila, že zadné čidlo dáva iné údaje, ako predné. Väčšina diagnostikov by skasírovala peniaze a povedala Vám, aby ste si kúpili nové čidlá, ideálne obe, lebo netušia ktoré z nich ukazuje správnu hodnotu. My ale vieme, že čidlo môže byť vyskočené, alebo u Álf celkom bežne - pretočené. Chybu dokážeme odstrániť na mieste v priebehu 5 minút a ušetrili ste nemalé peniaze za senzory náklonu.
Azda najviac sa zle interpretovaná diagnostika podpisuje na nezmyselných výdajoch pri poruchách motora. Preto vždy zvážte, koľko chcete zaplatiť a za čo vlastne. My ponúkame špecializovanú diagnostiku aj tzv. datalogging, načítanie potrebných údajov za jazdy a zapísanie do grafu, z ktorého sa potom dajú odčítať a analyzovať. Aj anaôyzovať údaje z grafu vyžaduje skúsenosti. Tak napríklad malá nápoveda: chybový kód - solenoid regulácie turba. Datalogging ukazuje, že pri vysokých otáčkach turbo tlačí tak veľa, že ochrana motora znižuje palivo a rozsvecuje ikonku motora. Výsledok - 80% ľudí si na základe rady kúpi nový solenoid a keď to nepomôže, tak potom nové turbo. My vieme, že stačí vyčistiť lopatky.
Ponúkame vysoko odbornú interpretáciu diagnostiky vozidiel Fiat/Alfa/Lancia, Renault, Citroen/Peugeot, VW/Audi/Seat/Škoda. Vymazanie chýb robíme za bezkonkurenčnú cenu. Datalogging a záloha súborov na flash sú u nás samozrejmosťou. Opravy chýb fabrického softvéru len rozširujú naše služby.