VAG Common-rail

TDI CR



Parametre motorov TDI so systémom vstrekovania Common rail.


Kapitoly:





Princíp vstrekovacieho systému
Prehľad jednotlivých motorov
Úpravy riadiacich jednotiek





Motor TDI CR

Princíp vstrekovacieho systému





TDI common rail
Schéma vstrekovania paliva v motore 1.6 TDI CR

Common rail (ďalej CR) je sofistikovaný systém vysokotlakého vstrekovania paliva pre dieslové motory. Základnou charakteristikou je vysokotlaký zásobník paliva spoločný pre všetky vstrekovače. Tento zásobník plní funkciu dodávky a udržiavania tlaku paliva. Tým, že sú vstrekovače pripojené na tento zásobník, majú vždy k dispozícií vysoký tlak paliva, ktorý zaručuje vysokú flexibilitu v možnosti dávkovania paliva. Práve flexibilita dávkovania paliva je zásadný parameter, pre ktorý si systém CR osvojili všetci výrobcovia moderných vznetových spaľovacích motorov. Vstrekovače CR majú tak krátku dobu otvorenia a zatvorenia, že dokážu rozdeľovať dávku paliva na viacero menších dávok. Okrem hlavnej dávky paliva dokážu riadiť tzv. predvstrek, a to až v dvoch fázach. Predvstrek paliva nastáva skôr ako hlavné vstrekovanie, a má menšiu dávku. Pomocou predvstreku je možné vyhladiť priebeh spaľovacieho tlaku a znižovať úroveň hluku. V prípade potreby regenerácie filtra pevných častíc je nutné vstrekovať palivo aj po hlavnej vstrekovacej dávke, a to z dôvodu vytvorenia vysokej teploty výfukových plynov. Takéto vstrekovanie sa označuje Post-injection.





Prehľad motorov TDI CR
Kód motoru zdvihový objempočet valcov ventilov na valeckompresný pomermax výkonmax točívý momentriadiaci systémpriebeh výkonu
CFWA 1199 ccm3416,5:155kW pri 4200 RPM180Nm pri 2000 RPMDelphiKrivka výkonu
CAYB 1598 ccm4416,5:166kW pri 4200 RPM230Nm 1750-2500 RPMContinental Simos PCR2Krivka výkonu
CAYC 1598 ccm4416,5:177kW pri 4400 RPM250Nm 1900-2500 RPMContinental Simos PCR2Krivka výkonu
CBDB 1968 ccm4416,5:1103kW pri 4200 RPM320Nm 1750-2500 RPMBosch EDC 17 - CP14Krivka výkonu
CBBB
CEGA
1968 ccm4416,5:1125kW pri 4200 RPM350Nm 1750-2500 RPMBosch EDC 17 - CP14Krivka výkonu
II. generácia TDI CR
CFHA 1968 ccm4416,5:181kW pri 4200 RPM250Nm 1500-2500 RPMBosch EDC 17 - C46Krivka výkonu
CFHF 1968 ccm4416,5:181kW pri 4200 RPM280Nm 1750-2750 RPMBosch EDC 17 - C46Krivka výkonu
CFHC
CFFB
1968 ccm4416,5:1103kW pri 4200 RPM320Nm 1750-2500 RPMBosch EDC 17 - C46Krivka výkonu
CFJA
CFGB
1968 ccm4416,5:1125kW pri 4200 RPM350Nm 1750-2500 RPMBosch EDC 17 - C46-



Úpravy riadiacich jednotiek


V niektorých prípadoch motory s rôznym výkonom používajú unifikované komponenty, a rozdiel vo výkone vzniká len fabrickým nastavením riadiacej jednotky, preto je možné úpravou získať pozoruhodné výsledky

Ako upravujeme mapovanie motora ( chip )?



Riadiace jednotky použité v popisovaných motoroch sú aktuálne najmodernejšie riadiace systémy. Výrobcovia automobilov sa snažia obmedziť možnosti ich úprav, a preto platí čím novšie vozidlo tým vyšší stupeň ochrany proti chiptuningu. Pri úpravách používame vysoko sofistikované zariadenie, ktoré dokáže vyradiť ochranu výrobcu proti úpravám, a tak sme schopní upravovať aj nové vozidlá.


POZOR ! Pri pokuse o úpravu vozidla s ochranou proti tuningu nekvalifikovaným nástrojom je náročné obnoviť jednotku do funkčného stavu, preto zverte úpravu odborníkom.



radim@alfatuning.sk, 2013